Spaghetti Pomodoro (Spaghetti med tomat og basilikum)

CPP_4295

 

Det stedet jeg garantert har reist flest ganger til er Italia. Alt med Italia er helt fantastisk. Både maten og attraksjonene. Pasta kommer fra Italia, og det finnes mange pastasorter. Spaghetti bolognese og mye mer. Min favoritt heter spaghetti pomodoro. Jeg spiser den alltid når jeg er i Italia, fordi italienere rett og slett lager den fantastisk god. Jeg har prøvd flere ganger å lage denne retten, men aldri riktig fått det til. I dag prøvde jeg meg en gang til, og jeg lover deg, den smakte HELT LIKT som Italiensk pomodoro. Den smakte helt fantastisk. Så da bestemte jeg meg for å dele oppskriften med dere:)

Du trenger:

  • Spaghetti
  • Vann til koking
  • 1 løk
  • 2 fedd hvitløk
  • 3-5 ss olivenolje
  • 2 bokser med tomater(hvis du kutter dem selv er det rundt 800g)
  • Italiensk kryddermiks(F.eks basilikum og mer. Gjerne fersk basilikum)
  • Salt
  • Pepper
  • Sukker
  • Cirka 1 ss smør

Slik gjør du:

  1. Gjør klar en kjele med vann som skal brukes til å koke pastaen med.
  2. Varm olje i en gryte eller en stekepanne. Hell oppi løken og hvitløken. La det surre til løken er myk, men ikke har tatt farge. Hvitløken må ikke brenne seg.
  3. Tilsett tomatene og la det koke til sausen har blitt litt tykkere. Smak til med krydder.CPP_4279
  4. La alt stå å koke i noen minutter, og deretter ha det oppi en blender eller stavmikser. Sausen skal være jevn og fin. Vår saus fikk en oransjelignende farge.CPP_4292
  5. Sett sausen over varme igjen, og la den varme seg opp. Tilsett mer krydder etter smak.
  6. Hell den ferdige spaghettien over LITT av sausen, og spar resten. La det stå å koke i noen minutter før servering.

TIPS: Server gjerne med kjempegode italienske kjøttboller.

Håper du synes denne var like god som jeg synes. Legg gjerne igjen en kommentar om hva du synes. Ser dere i neste oppskrift. Hade 🙂

En kommentar om “Spaghetti Pomodoro (Spaghetti med tomat og basilikum)

Legg Igjen En Kommentar: